Vi har laftet mange ulike laftebygg i forskjellige størrelser gjennom årenes løp. Vi har derfor gruppert lafteprosjektene våre i menylinjen ovenfor. Dette er et utvalg av våre prosjekter, og vi håper du finner en modell du liker. Eller at de kan gi deg noen gode idéer om hvordan du ønsker at ditt prosjekt skal se ut!
Alle våre prosjekter har vært unike på den måten at ingen har vært identiske. Siden oppstarten har vi pr. dags dato ikke laftet to helt like hytter, og hver hytte har vært tegnet spesifikt til den enkelte kunde. Dette betyr ikke nødvendigvis at du ikke kan få en identisk hytte tilsvarende noen av de som er presentert på vår hjemmeside.... for det kan du.
Men vår erfaring tilsier at de fleste kunder gjerne har sine egne ønsker med tanke på eksempelvis størrelse, planløsning eller utforming av fasade. Det er disse små og store ønskene som gjør at sluttresultatet blir "din drømmehytte", og det er nettopp det som er hele hensikten med jobben vi gjør!
Hvordan foregår prosessen?
Ved de fleste tilfeller blir vi kontaktet av kunder som ønsker seg et lafta bygg, og de presenterer sine ønsker og idéer til oss. Noen ganger har kundene eksempelvis funnet en hytte på hjemmesiden vår som de liker godt. Med utgangspunkt i den eksisterende hyttetegningen og kundenes egne ønsker og idéer, justerer vi tegningene. Oftest dreier dette seg om å øke eller redusere størrelsen på hytten, endre planløsningen, eller foreta endringer av fasaden.
Andre ganger har kunder selv tegnet et forslag til planskisse som vi tar utgangspunkt i. Da kontrollerer vi at det er byggteknisk mulig å lafte bygget, og skulle det vise seg at det kvalitetsmessig ville være lurt å gjøre noen små justeringer så har vi dialog med kundene om dette, og lager deretter et nytt utkast som ivaretar både det byggtekniske og kundenes ønsker.
Deretter priser vi prosjektet, og sender ut et skriftlig pristilbud. Når kundene eventuelt aksepterer tilbudet,avtales videre fremdrift med tanke på leveringstid osv. og avtale inngås.
Kundeoppfølging gjennom byggeprosessen:
Etter byggestart har vi som fast rutine å oversende bilder av prosjektene til kundene våre hver fredag inntil bygget er ferdig laftet. På den måten kan du se fremdriften stokk for stokk! I tillegg til dette har vi naturligvis jevnlig email -og telefonkontakt. Vi ønsker å være ledende i vår bransje når det gjelder kvalitet på laftearbeidet, men også på kundeoppfølging og service!
Vår målsetting: Når prosjektet er ferdig skal du være så fornøyd med både kvaliteten på prosjektet og den totale prosessen, at du ønsker å fortelle dine venner og bekjente om oss! Først når du er blitt så førnøyd... da er vi fornøyd!
Vår målsetting: Når prosjektet er ferdig skal du være så fornøyd med både kvaliteten på prosjektet og den totale prosessen, at du ønsker å fortelle dine venner og bekjente om oss! Først når du er blitt så førnøyd... da er vi fornøyd!